עשרות אלפים השתתפו בעצרת המחאה בב"ב על רדיפת הדת בערד

צבי הדס 10 Comment on עשרות אלפים השתתפו בעצרת המחאה בב"ב על רדיפת הדת בערד

רבבי שלומי אמוני ישראל השתתפו בעצרת תפילה ומחאה כואבת ברחובה של עיר בבני ברק על חילול בית הכנסת הגדול בערד על ידי מרשיעי בני ברית ובליבוי אקטיבי של אנשי יש עתיד • מזכיר מועצגה"ת הקריא את ההחלטות • גלריית ענק

צילום: דוד זר
12:39
30.04.24
יונת קפלן No Comments on המסר שבגללו הניה שוחט עזבה את התור ללחמניות החמות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעצרת הרבבות בבני ברק נגד חילול ורדיפת הדת בערד שנערכה ברחוב חזון איש השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם האדמו"ר מויזניץ, האדמו"ר מסדיגורא, האדמו"ר מנדבורנה, האדמו"ר ממכנובקא, האדמו"ר מאלכסנדר, האדמו"ר מדאראג, הגרח"מ ואזנר, הגרש"א שטרן, האדמו"ר ממודז'יץ, האדמו"ר מסלאנים, האדמו"ר מספינקא, האדמו"ר מקוזמיר, האדמו"ר מקוידינוב, האדמו"ר מאוז'רוב, מרן הגר״ש בעדני, רבה של בני ברק הגרמי"ל לנדא, הגר״ש מרקוביץ ועוד ועוד.

הנחה את המעמד שלמה קוסטליץ חבר מועצת עירית בני ברק, לפני התיבה ניגש רבי ישי מנדל מג"ש בישיבת חכמי לובלין ומרבני קהילת בעלזא ורבי דניאל זר ורבי אלימלך בידרמן עוררו את הקהל בקול גדול. רבי אמנון סבג עבר לפני התיבה בקבלת עול מלכות שמים.

החלטת העצרת

את החלטות העצרת הקריא מזכיר מועצת גדולי התורה רבי מרדכי שטרן.

"החלטות עצרת התפילה והמחאה

בעזקך יצילוך קיבוציך – כינוסו וכינוס בניו הצילו מיד עשיו ואלופיו

בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל, לעצרת תפילה ומחאה על חילול שם שמים, חילול בית כנסת וניסיון למנוע מיהודים להתפלל כפי שהיה בעיר ערד ועל רדיפת הדת ככלי להצר רגליהם של יהודים שומרי תורה ומצוות בארץ אבותינו קיבלנו ההחלטות הבאות:

א. בהתייצבנו היום 'יחד שבטי ישראל' כואבים ודאוגים נוכח מסכת האירועים והתרחשויות חשים אנו את הצורך לחזור ולהצהיר את הברור לכל אחד ואחד מאתנו: אנו מוחים על כבוד שמים. אנו מוקיעים כל מעשה שיש בו חילול השם, וחילול קדושת בית הכנסת – בכל מקום שהוא נעשה.

ב. הננו פונים בקריאה בקריאה לכל האחראים להסתה שהביאה יהודים למעשה השפלים הללו: אל נא אחים תרעו! לא זו הדרך – והיא לא תצלח. לא יעלה בידכם להצר צעדינו, לא יעלה בידכם לנתקנו ממורשת אבותינו.

ג. תורתנו הקדושה היא סוד ויסוד קיומנו כעם, מאז עמדו רגלינו ורגלי אבותינו למרגלות הר-סיני וקיבלנוה בשמחה, באמונה ובלבב שלם. ואנו מאמינים באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו".

ד. הננו פונים אל ראשי המדינה ואל הרשויות הנוגעות בדבר, למנוע ההתנכלות לבתי הכנסיות ובתי מדרשות בארץ ישראל ולעשות הכל כדי שכל יהודי יוכל להתפלל כמורשת אבותינו מדור לדור. אל תניחו להפוך את הנעשה בארצנו, לגרוע יותר, חלילה, מן הנעשה בין האומות.

ה. הננו מתפללים וקוראים לכל אחינו בית ישראל לחזור לכור מחצבתם, להעמיק החינוך היהודי השרשי המסור לנו מדור לדור כדי למנוע את ההידרדרות הרוחנית הקשה שאחריתה: סף תהום פעורה.

ו. הננו מצהירים כי באנו הנה יחד, לאורם של רבותינו גדולי ומאורי ישראל שליט"א במטרה לרומם כבוד שמים וכדי "לעמוד על נפשנו לחלות ולחנן פני שוכן מרומים אשר 'בכל צרתם לו צר' שיצלנו מן הקמים לקעקע יסודות הדת והאמונה, שיערה רוח טהרה ממרום וישובו הכל לעובדו בלבב שלם"

IMG-20161220-WA0056



10 תגובות

מיין תגובות
    1. המשטרה שתמיד ממעיטה בהפגנות של חרדים מעריכה ב7000

  1. 7

    "על דאטפת אטפוך"- מה שהרשעים האלה עשו לקהילת חב"ד בעיר- חוזר אליהם כבומרנג.

    1. לא מגיע לחבד כלום ~!רשעים זו מילה עדינה למה שחבד עוללה לגור בערד ,חבד בקושי שתיים ןחצי משפחות ויש לה חמישה בתי כנסת ,בתי ספר וגנים רחבי ידיים(אגב חבד בערד הצטרפו לממלכתי חרדי שהקים בשעתו פירון נגד עמדת כל גדולי ישראל ,חבד האחרונה שיכולה להטיף) בעוד גור לא מקבלת כלום ,וחבד רוקדת לה על הדם בתמיכתה בבן חמור ,ושיהיה ברור לחבד שגור בערד כדי להישאר ,וגור תמשיך לבוא לערד ,לא יעזור כלום , גור תגדל ועוד בעזרת השם תכבוש את ראשות העיר !!!!!!!!!!

  2. 6

    מה זה משנה, בסוף ההפגנה ליצמן אישר לחלק סופגניות או לא?

  3. 5

    לפי הערכות המשטרה, השתתפו בעצרת 7,000 איש.

  4. 4

    מעניין אם אמירתו של חכם שלום כהן, לפיו בתגובה לחילול קדושת ביהכנ"ס עלינו להתחזק ביתר שאת בשמירת קדושת ביהכנ"ס, ובזהירות שלא לשוח שיחת חולין בביהכנ"ס וכיוצא בזה, תתקבל על לב אותם המפגינים, או שמא אין זו מטרתם של המפגינים, אלא להראות את כוחו ועוצם ידו.

  5. 3

    מאיר, צר לי לאכזב אותך, אבל אין חד וחלק אין כמו חסידות גור שמקפידים על קדושת בית הכנסת מאז ומתמיד, ואני אומר את זה מנסיון, היתה תקופה שקיבלתי על עצמי להתפלל רק בביתי כנסת של גור אחרי שהתוודעתי במקרה לזהירות שלהם בנושא.